top of page

Jak pięknie zmienia się perspektywa...

Jestem po pierwszej sesji- ślubowanie złożone, nominacja odebrana...pierwsze głosowania za mną.

Jakie wrażenia? Cóż- pierwsza myśl była następująca- po diabła te wybory..skoro niewiele się zmieniło. Ale po kolei.

Trzy głosowania na Przewodniczącego rady Gminy. Ostatecznie zwyciężyła pani Danuta Grabowka- której tutaj bardzo gratuluję. Oficjalnie jest to najważniejsza osoba w naszej Gminie. Ale...ale gdyby każdy był uczciwy, konsekwentny i lojalny wobec wyborców to pani Grabowska nie miałaby szans zwyciężyć w tym głosowaniu. Dlaczego? Cóż- 16 listopada wyborcy zdecydowali: w Radzie ma być 9-cioro radnych z opcji innej niż „Samorządna Gmina” (ta opcja rządziła Gminą przez 4 lata) i teraz dwoje z tych dziewięciu zagłosowało za tzw starym porządkiem... co jest? Zmieniła się Wam perspektywa? (pytam tej dwójki?) Głosowanie było tajne więc „nie wiem” do kogo mówię...ale...ale ja czułbym się jak Judasz po takim zagraniu.

Kolejne trzy głosowania na I Viceprzewodniczącego były tylko pokłosiem wydarzeń z głosowania na Przewodniczącego- znowu identycznym stosunkiem 8 do 7 wygrał pan Woś.

Pani Grabowskiej, panu Wosiowi i panu Gierszewskiemu (II vice) składam tu gratulacje i życzę powodzenia. Proszę nie zważać na moje utyskiwania tutaj- teraz podziwiam Waszą operatywność, zdolność zawierania sojuszy i zjednywania sobie poparcia. Całą moją złośliwość i rozgoryczenie nie do Was kieruje.

Wróćmy do sesji. Po wyborze przewodniczących, kolejnym punktem porządkowym były wolne głosy i wnioski. Jako, że dostałem sygnał iż część mieszkańców Kołaczkowa ma problem z nagromadzonymi śmieciami. Dokładnie chodzi o to by te śmieci odebrać w grudniu dwa razy- bo kubły już są pełne. Na moje zapytanie odpowiedziała pani Wietrzyńska-Stramczewska

- mianowicie w grudniu śmieci będą wywiezione tylko raz- bo sytuacja „jest kryzysowa”- przez to całe zamieszanie z zerwaniem umowy śmieciowej. Pani Wietrzyńska-Stramczewska

poprosiła o wyrozumiałość- od stycznia sytuacja ma wrócić do normy a zawarta nowa umowa ma gwarantować wywożenie śmieci „co dwa tygodnie”. Ważne jest również iż w obecnej sytuacji cały czas można z Urzędu Gminy odbierać worki na śmieci. (postaram się tutaj dokładnie napisać u kogo te worki są do odebrania) Usłyszałem również iż mieszkańcy mają się nie obawiać- bo wszystkie śmieci zostaną wywiezione.

Druga sprawa dotyczyła kwestii, że tak się wyrażę wizerunkowej. Zadałem pytanie a równocześnie wyraziłem prośbę o to by zebrania Rady Gminy odbywały się po godzinie 15 tak by mieszkańcy mogli uczestniczyć w sesjach. Jaka była odpowiedź przewodniczącej Grabowskiej? Iż temat zostanie omówiony na komisjach....

Trzecia kwestia jaką poruszyłem- wiem rozpędzam się nieludzko, dotyczyła tego by co pewien czas sesje Rady Gminy odbywały się w systemie wyjazdowym- w innych miejscowościach. Tutaj powiem iż na pozytywne rozpatrzenie nie ma szans- po minach innych radnych stwierdziłem iż w ich opinii- PRZESADZIŁEM. Czuję, że będzie tak częściej.

Więcej pytań nie było.

Poniżej fotka z "Zaświadczeniem" iż zostałem radnym. Bardzo dziękuję za to iż mogłem przezyc tą chwilę.

radny.jpg

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page