top of page

Moja własna opinia publiczna.

Żyjemy w takich czasach, że właściwie każdy wie wszystko- lub przynajmniej tak mu się wydaje. Oczywiście dwie osoby wiedzące dokładnie to samo mogą dojść do zupełnie innych wniosków na temat dokładnie tego samego zjawiska. Każdego dnia włączając wiadomości w tv widać to, kiedy prowadzący prosi polityków o komentarz do jakiegoś wydarzenia.

Przyjmijmy jednak, że Wy wiecie dokładnie to samo co ja i macie podjąć decyzję na jakiś temat...dajmy na to: podniesienia opłat za śmieci. Generalnie jak byście zadecydowali? Ja poparłem podwyżki...ba przekonywałem nawet, że to za niska podwyżka..(mam nadzieję, że pamiętacie moje uzasadnienie). Znając to wszystko co ja (a starałem się przekazać wszystko w miarę jak najlepiej było można) czy podjęlibyście taką samą decyzję? Rozmawiałem już z kilkoma osobami- i choć każdego naprawdę „strzela” z powodu podwyżki to jednak w rozmowie ze mną każdy rozumiał konieczności w tej sytuacji. No ale to dopiero po rozmowie. Teraz wracam do pytania- jak każdy z Was zagłosowałby w mojej sytuacji?

Postanowiłem się o tym przekonać. Chcę się przekonać również o kilku innych rzeczach. Chcę poznać zdanie moich wyborców, mieszkańców Kołaczkowa i Łagiewek, mieszkańców całej gminy na tematy, które są przedmiotem debat samorządowców na naszym terenie. Co to da? Myślę, że bardzo dużo. Pozwoli mi jeszcze lepiej Was reprezentować- jeszcze lepiej wyrażać Wasze zdanie.

Żyjemy w takich czasach, że poznanie Waszych opinii na kilka istotnych tematów nie jest wcale taką trudną rzeczą. Rozwój technologiczny pozwolił na rozwój sposobów komunikowania się. I właśnie z tych nowych możliwości chwiałbym skorzystać.

Oto moja propozycja: co jakiś czas na niniejszej stronie będzie pojawiało się moje pytanie do Was, wraz z pytaniem będzie pojawiała się prośba o podjęcie decyzji- co z tym fantem zrobić (przedstawię kilka wariantów, lub już pytanie będzie zawierało jakiś wariant przedstawiający problem) Waszym zadaniem będzie wybrać odpowiedź...tyle i tylko tyle. Pod takim pytaniem będzie umieszczony link do strony, na której będziecie mogli udzielić mi odpowiedzi. Wasze odpowiedzi zostaną zliczone i przedstawione przeze mnie w postaci wyników statystycznych. Jak już wspominałem pozwoli mi to poznać Wasze zdanie.

Oczywiście pomysł ten jest bardzo ogólny i wymaga dokładnego dopracowania- ale tym zajmę się później- dokładnie przedstawiając wszystkie niuanse.

Aby nie przedłużać- zaczniemy (proponuje zacząć) już dziś.

Poniżej macie link do specjalnego serwisu, w którym można stworzyć ankiety i z którego ja mogę otrzymać ich opracowanie statystyczne- opracowanie statystyczne Waszych odpowiedzi. I to właśnie ta statystyka mnie obchodzi- nie poznaje indywidualnych odpowiedzi a jedynie statystyczne ich wyrażenie. Pytanie formułuje ja, odpowiedzi konstruuję ja a Wy je udzielacie.

Co z tym dalej będę robił? Cóż przedstawię je tutaj.

Czy będą dla mnie wiążące? Nie- a dokładniej nie te które będą umieszczane tutaj- i dostępne dla wszystkich. Zakładam jednak iż w przyszłości może dojść do sytuacji w której tak się stanie. Określenie dokładnie grupy, która takie wiążące odpowiedzi będzie mogła udzielać jest właśnie w tym wszystkim najtrudniejsze...ale nie niemożliwe.

A więc- Panie i Panowie, do dzieła. Kliknijcie w poniższy link i udzielcie kilku odpowiedzi.

(bez obaw- strona jest bezpieczna i bezpłatna, macie zapewnioną anonimowość).

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page