top of page

Statystyki cz2.

Kilka/kilkanaście tygodni temu umieściłem tutaj cztery proste ankiety, na które prosiłem o odpowiedź. Odzew na te ankiety jest dość znikomy- ale w pewien sposób pokazują one jakieś tendencje i są odzwierciedleniem Waszych opinii. Dla mnie to zawsze ciekawe źródło wiedzy o poglądach mieszkańców gminy na różne sprawy. Osobiście dość często sprawdzam wyniki i staram się je po swojemu interpretować...Dziś i Wy możecie się z nimi zapoznać i sami stwierdzić „jak jest”.

W wpisie dotyczącym Grupy Odnowy Miejscowości zapytałem, poprosiłem o to aby uszeregować od najważniejszych do najmniej ważnych- wszystkie propozycje jakie wniesiono/wnoszone są do Strategii rozwoju Gminy Kołaczkowo. Niewielu postanowiło wziąć udział w głosowaniu- stąd nie ma sensu rozwodzić się nad wynikami.

Kolejne pytanie ankietowe dotyczyło wpisu o objeździe szkół przez komisję oświaty. Interesowało mnie czy w oczach czytelników ten wpis był interesujący czy może raczej słaby i nieciekawy. Oto wyniki:

  • 52% odpowiadających stwierdziło, że artykuł był dobry i ciekawy

  • 48% stwierdziło, że był słaby i mało interesujący a co najważniejsze nic nie wniósł

Nie ma co komentować wyniku- ponad dwa zdania. Po pierwsze oczywiście to kwestia „pióra które pisze” czy coś się podoba czy nie i gustu czytającego, po drugie- postaram się lepiej na przyszłość.

Następne pytanie dotyczyło kwestii bramy w parku. To już drugi raz pytałem Was o opinię. Poprzednio głosy rozłożyły się tak iż wyszło aby nic nie zmieniać- tzn zostawiamy bramę zamkniętą. A jak było w kolejnym pytaniu po tym jak okazało się, że brama będzie otwarta?:

  • 6% stwierdziło iż brama powinna być otwarta,

  • 90 % opowiedziało się za jej zamknięciem,

  • dla 4% nie miało to najmniejszego znaczenia.

Zastanawiające wyniki muszę przyznać. Wydaje się iż sprawa jest bardzo...hm ideowa. Ale też muszę stwierdzić, że tych obrońców bramy nigdzie nie spotkałem. Fakt- sprawę poruszono na ostatnim spotkaniu wiejskim ale nikt nie stanął w obronie zamkniętej bramy...oprócz mnie- kiedy to powołałem się na wynik głosowania na tym blogu. Słaby to argument...ale jakiś jednak był. A teraz okazuje się, że (statystycznie) to mało kto jest za otwarciem tej bramy... Tylko to trzeba przyjść i głośno powiedzieć...gdzie byliście jej obrońcy kilka tygodni wstecz?

A tak z drugiej strony- to brama jest otwarta i życie toczy się dalej...okazuje się, że można .

Bardzo ciekawie- moim zdaniem, ukształtowały się odpowiedzi na pytanie o podwyżkę za ścieki jakie przyniosła ostatnia sesja. Po radnych jeżdżono później jak po łysych kobyłach...krytyka nie ominęła nikogo. Starałem się tutaj na blogu bronić- lub raczej wytłumaczyć moją decyzję- poparcia tej podwyżki. Na koniec zapytałem osoby, które przeczytały mój tekst: czy popierają podwyżkę stawek opłat za ścieki, likwidację dotacji gminnej do nich i przekazanie jej na inwestycje?

  • 60% było za takim rozwiązaniem,

  • 40% było mu przeciwne.

Dla mnie uzyskanie tej wiedzy było bardzo cenne... z wyrzeczeniami ale do przodu, zamiast marazmu i stagnacji- tak to interpretuję.

Kolejne pytania już niedługo...

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page