top of page

Strategia- czyli czy chcieć znaczy móc?

28 kwietnia w Urzędzie Gminy trwały całodniowe konsultacje społeczne- związane z tworzoną strategią rozwoju. Wszystko zaczęło się o godzinie 9 i trwało do 19. Prawdziwy ekstremalny maraton.

W tym czasie przez Urząd przewinęło się kilkadziesiąt osób związanych z różnymi dziedzinami naszego życia gminnego. Kogo tam nie było- od księży i młodzieży gimnazjalnej po emerytów i przedsiębiorców, urzędników sołtysów i radnych...

Uczestniczyłem we wszystkim tylko dwie godziny- te ostatnie dwie godziny- i oto kilka moich spostrzeżeń:

  • pomysłami jakie obrodziły te spotkania można obdarzyć kilka gmin,

  • byłbym w euforycznym nastroju gdyby choć połowę z tego udało się zrealizować,

  • skala oczekiwań jest ogromna,

  • gotowość poniesienia wyrzeczeń, wprowadzenia ograniczeń, poświęcenia się pracy organicznej- jest żadna (no dobra- przesadzam..)

  • słuchałem uważnie tego o czym mówiono i czasami miałem wrażenie, że mentalnie, organizacyjnie i tak po ludzku rozwojowo to „jesteśmy za murzynami”,

  • wszystkim przyświecał jeden cel- by żyło się lepiej...czasami to „lepiej” dla jednego oznaczało „gorzej” dla innego...

Spotkanie obfitowało w mnóstwo pozytywów- całe moje narzekanie jest tylko takim trochę biciem piany- ale naprawdę dało się usłyszeć wiele pozytywnych treści... Choć czasami pobrzmiewało troszkę absurdem. Przedstawię Wam jedno z takich bezsensownych stwierdzeń. Dyskusja zeszła na ofertę edukacyjną naszych szkół, że taka nijaka, że słabo kształcą itp. usłyszałem wtedy o dziwo- „że to wina dzieci z socjoterapii” bo zaniżają średnią w gimnazjum. Panie i panowie- wielka szkoda, że nie wiem kto to powiedział (nie wiem bo to była powtórzona opinia, która nie padła w mojej obecności) a bardzo chciałbym personalnie z tą osobą tu popolemizować...ale jeśli ktoś twierdzi, że czwórka dzieci „rozwala kołaczkowski system edukacji” to mi ręce opadają! A tak swoją drogą to ciekawe wytłumaczenie?prawda?

Wracając do poważnej dyskusji- kolejne spotkania już wkrótce. Jeśli ktoś czuje się pominięty w zaproszeniu do dyskusji o strategii Gminy- to proszę o kontakt...

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page