top of page

Statystyki cz 3 .

Czas podsumować Wasze głosowanie w ankietach jakie zaproponowałem.

Cały czas mam ogromną chęć potraktować całą zabawę nieco poważniej- ale do tego trzeba by większej współpracy- z Waszej strony. Marzy mi się rozesłać do swoich wyborców mailem taką ankietę- z pytaniem problemowym- i potraktować tą statystyczną odpowiedź bardzo poważnie czy niemal czasami wręcz wiążąco. Na chwilę obecną nie jestem wstanie powiedzieć kto głosuje- ale wiem, że robią to osoby z naszej gminy- bo jakoś nie chce mi się wierzyć aby ktokolwiek inny tu zaglądał...

To przyjrzyjmy się wynikom ankiet.

Pierwsze pytanie dotyczyło tego kto ma wybierać laureata Nagrody Reymonta. Opcje były dwie:

  • Rada Gminy- 20 %

  • Kapituła złożona z dotychczasowych laureatów- 80 %

Pytanie kolejne dotyczyło przeniesienia klas 1-3 z budynku przedszkolnego do budynku „tysiąclatki”. Jak się okazuje:

  • za dobry pomysł uznało to 37% odpowiadających,

  • jako zły pomysł oceniło ten ruch 56 % głosujących

  • a dla 7% jakiekolwiek przeniesienia nie miały najmniejszego znaczenia.

I wreszcie pytanie dotyczące przeniesienia lokalu wyborczego w Kołaczkowie- tak aby osobom mniej sprawnym łatwiej było głosować, z budynku Gminy do Gimnazjum. Tutaj:

  • jako dobre rozwiązanie oceniłoby ten ruch 33% głosujących,

  • jako niepotrzebne zmiany widzi to 53% głosujących,

  • i dla 14% taki ruch nie ma najmniejszego znaczenia.

Jakie wnioski drodzy państwo?

Jeśli idzie o sposób wyborów laureata nagrody- zgadzamy się i nie ma co komentować.

Co do przenosin klas 1-3 widzę wyraźne rozbieżności. Decyzja budzi ogromne kontrowersje- o czym można poczytać i TUTAJ . Cóż mogę dodać- swoje racje przedstawiłem chyba wystarczająco jasno, dokładnie napisałem co mną motywowało. Postarałem się aby na blogu umieścić również inne materiały, które przedstawiały odmienne stanowisko od mojego- postąpiłem w mojej ocenie tak obiektywnie jak tylko mogłem, tak transparentnie jak tylko się dało. Mogę tylko ubolewać, że nie zdołałem Was przekonać. Jestem pewny, że ta zmiana była potrzebna... a jeśli już o tym mowa- to mały cytat: „Świat, który stworzyliśmy jest produktem naszych myśli. Nie możemy go zatem zmienić, bez zmiany naszych myśli” - Einstein

I na koniec o przeniesieniu lokalu wyborczego w Kołaczkowie. Jestem w szoku patrząc na te wyniki. Zastanawiam się- czego one są efektem? Niemal całe moje życie zawodowe jestem blisko osób niepełnosprawnych- i nigdy nie widziałem aż takiego braku przychylności dla tych ludzi- bo właśnie w braku przychylności upatruję te wyniki głosowania... Co mi osobie sprawnej przeszkadza zmiana lokalu wyborczego w małej wiosce? Dla mnie to „pikuś” dla kogoś mało sprawnego to ogromne ułatwienie. Dla mnie pokonanie kilkunastu schodków to nic- dla starszej osoby wielki wysiłek, dla wózkowicza- bariera nie do pokonania.... Ale nie- nie można zrobić tego małego gestu w stronę słabszych... Co dziwne dla mnie jeszcze w tym wszystkim?- decydują o tym i głosowali w tej sądzie ludzie wychowani w kulturze europejskiej, chrześcijańskiej, katolickiej- której fundamentem jest pomoc bliźniemu, którzy uwielbiają we wszelkiego rodzaju pamiątkach i liścikach cytować słowa Karola Wojtyły o niesieniu pomocy, współczuciu i godności tak niepełnosprawnym jak i starszym... Ale to tylko taka dygresja- ja rozumiem, że „syty głodnego nie zrozumie”. Warto jeszcze zajrzeć TUTAJ

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page