top of page

Komisja wspólna- 9 marzec.

Wyjątkowo mało punktów do omówienia miało spotkanie radnych na komisji wspólnej, bo tylko dwa- mianowicie omówienie planu zagospodarowania dla Sokolnik i zmiany budżetowe.

Co ciekawe- ale i szalenie istotne, podczas rozmowy o planie zagospodarowania miejscowości Sokolniki uczestniczyli mieszkańcy- którzy wnioskowali o stworzenie tego planu, a którzy sprzeciwiają się również powstaniu tam kurników. Osobiście bardzo się cieszę, że mieszkańcy pofatygowali się na tą komisję, poświęcili swój czas- i zechcieli mnie wysłuchać. Nie powiedziałem im niczego czego nie napisałem już wcześniej- więc swoich argumentów nie będę powtarzał. Nie przekonałem ich absolutnie- zresztą pozostałych radnych w zdecydowanej większości również nie przekonałem.

W okresie od ostatniej komisji wspólnej odbyło się spotkanie mieszkańców z przewodniczącą Rady- i kolejny raz zastanawiano się nad obszarem, który ma objąć plan. Zmniejszono ten obszar jeszcze bardziej...a podczas komisji dodano do wszystkiego jedno gospodarstwo. To dodanie kolejnych zabudowań zdjęło z większości radnych obawy- że mogę mieć rację (o ile mieli takie obawy). Propozycja stworzenia planu zagospodarowania dla Sokolnik będzie obejmowała następujący obszar:

Plan będzie dotyczył obrysowanych obszarów.

Wynik głosowania: 12 za, 3 wstrzymujących się. Myślę, że mieszkańcy obecni na komisji mają mi za złe to co mówiłem. Zdaję sobie z tego sprawę...zupełnie fajniej było by mnie słuchać, gdybym sprzedawała populistyczne hasełka, pod publiczkę...no ale byłem szczery. Szczerze przyznałem przed nimi na koniec, że nie jestem przeciwko powstaniu planu zagospodarowania, obawiam się jedynie, że obszar jaki będzie on obejmował będzie przyczyną kłopotów w przyszłości. No ale większość Rady myśli dokładnie inaczej- nawet od jednej osoby w Radzie usłyszałem, że „co martwisz się przyszłością?”…

Swoje stanowisko konsultowałem wcześniej z trzema osobami- które tkwią zawodowo w tematyce urbanistycznej. Wszystkie stwierdziły, że mogę mieć wiele racji. Ciekaw więc jestem co z tego wszystkiego wyjdzie...będę to śledził z zainteresowaniem...a jeśli okaże się, że się myliłem, z przyjemnością przyznam się do błędu. (na koniec wiadomość do wtajemniczonych- nie zamierzam zmieniać dilera ;) )

Co w kwestii zmian budżetowych:

-zwiększono wyliczenie subwencji oświatowej dla naszej Gminy- otrzymamy 78 tys więcej,

- 30 tys odzyskano z tytułu zwrotu podatku vat,

-18 tys przeznaczyć planuje się na powstanie planu zagospodarowania Sokolnik- w rzeczywistości plan będzie o 4 tys tańszy,

- szkoła we Wszemborzu otrzyma ponad 60 tys zł więcej co wynika z uaktualnionych wyliczeń należności jakie Gmina przekazuje Stowarzyszeniu,

- 12 tys zł zabezpiecza się na wypłatę stypendiów dla uczniów.

I to tyle. Sesja w poniedziałek 13 marca.

 
„Możesz mieć wszystko czego zapragniesz, jeżeli pozbędziesz się przekonania, że nie możesz tego mieć.”

Mariusz Gomulski

"Władza czyni głupim"
bottom of page